Back
The War Room
Question
Post

What is one absolute way to fuck up your chances at a sale prospect?

๐Ÿ˜‚ Sales Humor
๐Ÿฐ War Stories
๐Ÿ‘‘ Sales Strategy
14
Chep
WR Officer
+10
Business Development Team Lead
Giving them two times they choose one and then something else comes up and you have to reschedule usually fucks up a sale prospect
Ace
Arsonist
+9
CEO
Oh yeah. I can vouch for this. Has happened to me lol
Robot
Politicker
+6
Regional Sales Manager
Never schedule meetings during your current meetings.
Ace
Arsonist
+9
CEO
Wow haha
Rallier
Politicker
+9
Account Executive
Not establishing clear and actionable next steps
Ace
Arsonist
+9
CEO
This is a deal killer most of the time!
CREAM
Good Citizen
Manager
Going around themย 
Ace
Arsonist
+9
CEO
How do you mean?
CREAM
Good Citizen
Manager
If you try to go around your prospect champion to get to the c-level without asking or consulting them. You'll lose trust immediately and they may choose to not work with you.ย 
Show 3 more replies
Wo
Wolfof7thStreet
Opinionated
+5
AE
Rescheduling more than once (I had a rep who was TERRIBLE about this and lost me multiple good meetings). Also coming unprepared and not knowing any background on their company. They will usually be willing to fill in gaps but you have to have a basic understanding of how they make money and what the industry cares about.ย 
Ace
Arsonist
+9
CEO
Yes to all of these
34fifty
Valued Contributor
+5
Team Lead
Referring to the prospect's company by using their main competitor's name. Kinda like calling your wife by her sister's name in bed.ย 
Ace
Arsonist
+9
CEO
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
CCP
Opinionated
+5
VP, Business Development
Reading a Q&A survey to them.ย 
Justatitle
Politicker
+7
Senior AE
Being a robot and not human.ย 
sneakysnek
Politicker
+8
SDR
Powerpoint presentations, and lots of them. If you can't close without a deck, you may not be meant to be a closer.ย 
Ace
Arsonist
+9
CEO
I agree with this. Deck is worthless, demo is the way to go
Salespreuner
Big Shot
+11
Regional Sales Director
Not turning up at Prospects time frame and giving unnecessary detail while the necessary gets missed out. Surely fuck up is on way, then
Ace
Arsonist
+9
CEO
Also telling them that you'll get back and never getting back to them
Salespreuner
Big Shot
+11
Regional Sales Director
Whoops.certainly
Indakitchenwhippin
Opinionated
+1
MDR
Big one I've noticed is really pestering a prospect or current customer(upsell), beyond a reasonable amount. They might not say anything initially but I've had prospects refuse to work with my companies or specific AEs because they spammed the hell out of them when it was time for renewal or upgrades.
Ace
Arsonist
+9
CEO
Oh damn, a few ruining the whole reputation of the org
TheSolicitorGeneral
Politicker
+5
Small Market AE
Giving up price right away
Ace
Arsonist
+9
CEO
Oh yeah. Always value first, price later
Telehealth_2the_Moon
Notable Contributor
+12
Director of Business Development
Showing up clearly not having done any research. Asking questions you could have googled.
Ace
Arsonist
+9
CEO
That's a deal killer for sure
Telehealth_2the_Moon
Notable Contributor
+12
Director of Business Development
It's real fun when Account Management / Implementation does this to a deal you just closed...
Show 1 more replies
Bittersweet0326
Politicker
+5
Digital Business Associate
Not following through on something you said you would do
Ace
Arsonist
+9
CEO
Totally!
InQ5WeTrust
Politicker
+7
Psst wanna meeting?
Sending them a trial agreement that has the name of their main competitor on the front as you forgot to change it.ย 
Ace
Arsonist
+9
CEO
Oh lol
InQ5WeTrust
Politicker
+7
Psst wanna meeting?
It was doomed from before that - but definitely did not make me look good.ย 
Show 1 more replies
InQ5WeTrust
Politicker
+7
Psst wanna meeting?
Head of Sales on a call told a Director of Operations that he shouldn't be afraid of change and then sales-splained (is that a thing?) why companies that weren't bold died.ย 

The only thing that died was the deal.ย 

Director refused to get on the phone with him again. Director's company may have been undergoing restructuring during that call...

Big oof
Ace
Arsonist
+9
CEO
Oh man, this is something
TheFemaleWolf
Opinionated
+3
Director of Sales
On a face to face prospecting call, you ask to speak with the Owner or Director of Operations.ย  You assume this person is a dude and ask if "HE" is available or if you can speak with "him".

Turns out the Owner/DM is a woman...ย 

You are dead on arrival.ย 
Ace
Arsonist
+9
CEO
Damn, very important to be gender neutral on such cases
The_Honey_Badger
Opinionated
+5
Account Executive
Mispronounce their name
Ace
Arsonist
+9
CEO
Lol happened with me more than once
VanCityCloser
Business Development Manager
Forgetting about prospect's difference in timezone and you show up to the video meeting 3 hours later
Ace
Arsonist
+9
CEO
Damn lol, that's a biggie
Travis_Russell
Growth Strategist
As a Paid Media buyer/seller.. The best way to F**k a deal is "trying" to sell them on something you think they need but don't want.ย 
Ace
Arsonist
+9
CEO
How do you weigh that out?
detectivegibbles
Politicker
+8
Territory Rep
Not wearing pants and standing up during your zoom sales meeting.ย 
Ace
Arsonist
+9
CEO
Hahaha. That oughta do it
Sa
SalesTO
Good Citizen
Team Supervisor
On the follow-up call, confusing them with a different client. Sucks when you try to build rapport and they correct you that wasn't them ๐Ÿ˜‚
Ace
Arsonist
+9
CEO
Oh man, that'd have been embarassing
Sa
SalesTO
Good Citizen
Team Supervisor
haha they were understanding, which I feel more people are after the pandemic then pre-pandemicย 
Show 1 more replies
thebishop
Catalyst
+6
Sr. Sales Executive
yep! Been there. That's rough.ย 
Sa
SalesTO
Good Citizen
Team Supervisor
haha glad to know there are others like me out thereย 
Rigeyyy
Opinionated
+1
Account Executive
Using language like you did in this title ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Ace
Arsonist
+9
CEO
Hahah
BCD
Politicker
+6
BDR
Not running enough discovery and only having one POC on the dealย 
Ace
Arsonist
+9
CEO
Oh that's the worst
JuicyKlay
Politicker
+9
AM
put them in a daily marketing drip sequence with terrible emails asking for meetings after you've already had discovery meetings and demos. And yes, this has happened with me.
Ace
Arsonist
+9
CEO
Oh god someone didn't update the CRM
BeValuable
Director of Strategic Sales
You got the inbound lead, but you don't reply for way too long because it "got lost in your inbox"
Ace
Arsonist
+9
CEO
Yeah that's just negligence on the salespersons part. I usually reply within an hour if its a working day

3
Have you ever lied to a prospect to close a deal? If yes, what was it?
Discussion
3
Have you ever lied to a prospect to close a deal?
co SA
+21
corporayshid , ย  SADNES5 , ย  BCD ย  and 21 people voted
*Voting in this poll no longer yields commission.
9
What are some of your go to sarcastic โ€œfuck youโ€ phrases for your prospects that tell you to piss off?
Question
13
5
What was the worst way a prospect told you no?
Discussion
10