Back
The War Room
Discussion
Post

What's the most awkward/TMI thing a prospect/client has told you?

Inspired by my call with one of my prospects this morning.


Prospect: My weekend was ok...one of our employees actually passed away from an overdose.


Me: Oh, I'm really sorry to hear that.


Prospect: Well, it wasn't a surprise, he had issues before.


Me: (/Jim from The Office face) Well that's still too bad - hey so about this deal...


๐Ÿ˜‚ Sales Humor
41
Ace
Arsonist
+9
CEO
One of my clients had a question regarding the product and so I went on a call with the HR (I sell HR product). When she was talking about the problem, I asked her to share the screen and show me. She was on her phone, so she logged into the platform on the browser and shared the screen. While I was looking and she was explaining the problem, she had to switch tabs for some reason and I saw porn in one of the tab. She quickly realized that and she was like Sorry you had to see that. Not like you don't watch. I was speechlessย 
funcoupons
WR Officer
+11
Kahluapons
LOL the best part is that it was HR of all people....She could have left it at "sorry you had to see that," instead of adding "not like you don't watch." What the hell, that's so unnecessary and awkward.

I've heard so many stories of people watching porn during working hours, often from company computers/phones and I really don't get it.ย 
Ace
Arsonist
+9
CEO
I know right!? I wouldn't have the guts to use work device like that lol
Show 2 more replies
SaaSsy
Politicker
+2
Sales Executive
Best answer she could have given, LMAO!
Ace
Arsonist
+9
CEO
I know and embarrassing too. You just go speechless after that. I mean how do you answer that lol
Show 1 more replies
Stringer
Arsonist
+8
SDR
Doesn't beat around the bush. Or beats the bush...
GDO
Politicker
+6
BDM
Ah good old HR people.ย 
Mudmoon18
Good Citizen
+1
Sales Manager
I had a similar situation - IT guy sharing his screen to show us an issue they were having with our software during a trial.ย 

โ€œI even tried other browsers, here Iโ€™ll show you on Firefoxโ€ *proceeds to open Firefox with PornHub home page in full force*

He quickly navigates away and then says โ€œsorry about that, someone was errr testing somethingโ€ and continues to talk for about 4 minutes straight twice as fast as he was prior.ย 

His boss was also on the call ๐Ÿ˜ข
Ace
Arsonist
+9
CEO
Oops. Hope he didn't get fired
CuriousFox
WR Officer
+11
Needer of Life Alert
I called a prospect last month to introduce myself as his new rep (territory changes) and he went from cool nice meeting you to Trumpisms and Covid is fake within the same damn sentence.
funcoupons
WR Officer
+11
Kahluapons
Haha, gotta love when prospects just let loose in the first minute of a call. I feel like some people don't have many people to talk to these days and welcome calls from reps as an opportunity to sound off about whatever issue is on their mind at the moment lol.
CuriousFox
WR Officer
+11
Needer of Life Alert
Therapist is just another hat we wear ๐Ÿ˜Ž
Show 1 more replies
Incognito
Arsonist
+9
Master of Disaster
Gems from my favorite grumpy mechanical contractor:

"I hate my wife"

"You should see a therapist for anxiety. You probably have anxiety because of your job. I put my wife in a psyc ward once and it was good for her, better for me because I didn't have to see her for a month."ย 

"you can invite whoever you want to this meeting, but they have to submit their resume to me first for approval"


He also spits a lot when he talks, and insists on going to this shitty ass diner in the middle of nowhere. I tried to take him somewhere nice once and he bitched the whole time that he wanted his shitty burger.ย 
funcoupons
WR Officer
+11
Kahluapons
Lol @ him using a psych ward for a vacation from his wife. Just get a divorce already, dude.ย 
Incognito
Arsonist
+9
Master of Disaster
He refuses apparently because he feels like its his duty as a provider or some shit.ย 

That, and I don't think he wants to give up half his assets.ย 
OMG_It_has_a_watermark
Good Citizen
Head of Sales
This is hilarious
funcoupons
WR Officer
+11
Kahluapons
Also recently had a prospect say that their employees "aren't that smart," and had a pretty awesome guy rant at me yesterday that work doesn't matter - you won't be thinking about it on your deathbed, and if this pandemic shit continues he'd like to move to a Buddhist colony away from it all.ย 

When I worked in customer service as a baby funcoupons we got TMI comments from people on the daily. Everything from people telling us about their marital issues (deadbeat spouses, divorces) and custody struggles to their detailed medical history (none of which was relevant to what we did in our centre.)ย 
Incognito
Arsonist
+9
Master of Disaster
ok but can I get in on the Buddhist colony adventure? I wouldn't mind simple for awhile
funcoupons
WR Officer
+11
Kahluapons
Oh 100%, I told him I liked that idea. I've lived in the city my whole life but often dream of moving to a cabin in the woods, far away from anyone else and tending a garden/stoking a fire/reading/minding my own damn business for a while.
CaneWolf
Politicker
+12
Call me what you want, just sign the damn contract
Definitely had people just openly shit on their employees before. "I can't wait to fire this guy" has made many appearances over the years.
SalesSage
Opinionated
+4
National Account Manager
Mine are all really inappropriate sexual innuendos or off color comments about what they assume I am wearing etc because I am female.ย 
funcoupons
WR Officer
+11
Kahluapons
Gross. It's unbelievable what people feel comfortable saying as a representative of their company, on work time. It's obviously never ok to harass someone at any time, but you'd think people would be smart enough to not do it from their work phone/email...
Stringer
Arsonist
+8
SDR
Yikes.
thesalesdocrx
Valued Contributor
+5
SDR Manager
They had Gout
Dialboy
Contributor
District Manager
I used to sell beer and I caught the owner of one of the bars I sold to ripping lines in the stock room when I walked in to check inventory. He looked at me mid line, said sorry, finished the line and walked out... it was impressive.
funcoupons
WR Officer
+11
Kahluapons
Typical hospitality industry, really.ย 
Dialboy
Contributor
District Manager
Yeah I definitely wasnโ€™t surprisedย 
Stringer
Arsonist
+8
SDR
(Mike) Prospect Non-Decision Maker: "Honestly, leadership here hasn't been great. They make horrible decisions and hired this douche that nobody likes"


(Jerry) Prospect Decision Maker & douche they hired: "Hey Mike, just joined the call and heard that last bit. Didn't realize nobody liked me."


awkward silence for 10-seconds.

Mike: "I mean, it's not that they don't like you. It's just that you're the boss so there's that kind of feel."

Jerry: "Interesting... Thanks for letting me know."

Me: "I'm happy to reschedule..."

more silence and pain.
funcoupons
WR Officer
+11
Kahluapons
Hahaha fffuuuck that's one of the most awkward ones I've heard.ย 
hauru.sales
Arsonist
+8
Sales Enthusiast
haha!
Smithy
Politicker
+4
Director of Sales
I had a female prospect tell me all about a sexual encounter that she had with a guy from my hometown and while it wasn't porno detailed, it was pretty much at that level.

All I said was my hometown when she heard my accent LOL.
funcoupons
WR Officer
+11
Kahluapons
Wow. I can't imagine - oh, looks like a stranger is calling me, let me go ahead and tell him all about my sex life. Wtf.
CaneWolf
Politicker
+12
Call me what you want, just sign the damn contract
"I really want this salesperson to think I'm cool" must've been running through her head.
Riss
Opinionated
+4
I donโ€™t even know anymore ๐Ÿคช
I've had a surprising amount of prospects open up to hardships in their life, many tied directly to deaths in the family. Maybe it's because I'm a chatter and small talker? It usually pops up at the end of the call and so I'm never sure how to transition out. I feel incredibly bad obviously, but there is no good way to transition without it being so awkward. One went something like this, but I actually have 3-4 examples just like this...

P: "Well it's been very pleasant to talk, you know this year has been hard, we actually lost our daughter in an accident last fall and our family really hasn't been the same. My wife has been struggling and it's taken a toll on my mind..."

M: "I'm so sorry to hear that, oh I can't even imagine"ย 

P: "Yeah...so you might have to send me a couple follow up emails on this...my memory really just hasn't been the same..."

M: "Ok, I can do that...I'll send an invite for next Thursday so you get a reminder?"ย 
funcoupons
WR Officer
+11
Kahluapons
I'm always happy that people seem to feel that I'm kind and they're comfortable opening up to me, but yeah these situations are really awkward because after saying "sorry to hear," you don't really know where to go with it given you don't know them and you're calling for business purposes. :(
JDialz
Politicker
+5
COO
They didn't tell me anything awkward, but twice in one day I reached somebody the phone while they were apparently taking an absolute massive shit and the echo was incredible. I'm talkin this was a real banger. Certified handicap rail-grabber.ย 

Both of them. They were just givin 'er hell and hoping they didn't see Jesus that day.
funcoupons
WR Officer
+11
Kahluapons
Wow. Twice in one day? I hope to encounter this never.ย 
JDialz
Politicker
+5
COO
May the gods smile upon you, friend. I hope you never have to either.ย 
Chep
WR Officer
+10
Business Development Team Lead
I've been called racial slurs by prospects before, but that's about the worst I've got it from a prospect
Ace
Arsonist
+9
CEO
That's not cool
Chep
WR Officer
+10
Business Development Team Lead
Yea it was fucked up but luckily I had a good group of teammates who reminded me that prospect was having a horrible day and helped remind me the importance of moving on to the next one without worrying about things I can't control
Show 4 more replies
Beans
Politicker
+5
Account Executive
The subtle anti-asian racism from an Australian partner, they had an exclusive distribution right for our technology, we had a bi-weekly touchpoint, it was awful and progressively worse.ย 
SleeplessInTheValley
Contributor
+2
Senior Account Executive
I had a prospect, last week, tell me all about her drug addict son and his girlfriend. How she has a grand daughter who was born addicted to meth and she is nursing her back to health - all after I just said hello, this is sleeplessinthevalley.


ย And it wasย because I had the same area code as her son- who was searching for his daughter that he claims his mom stole.ย 



I didnโ€™t even go on with my pitch. I just didnโ€™t know what to say.ย 
funcoupons
WR Officer
+11
Kahluapons
Oh jeez...that's sad and was probably highly awkward for you.ย 
CaneWolf
Politicker
+12
Call me what you want, just sign the damn contract
Man, I hope somebody bought you a coffee or beer to get past that one.
Beefany28
Politicker
+6
Business Development Representative
inviting me to their house to come hang out...ย 
funcoupons
WR Officer
+11
Kahluapons
"Can I bring the contract along so you can sign it while I'm there?"

But seriously, that's creepy.
Beefany28
Politicker
+6
Business Development Representative
Haha Right!! Also telling me to add him on tinder...dude is like in his 60's ROFL!ย 
Show 2 more replies
CaneWolf
Politicker
+12
Call me what you want, just sign the damn contract
This week on Criminal Minds....
Beefany28
Politicker
+6
Business Development Representative
Hahaha for real! kinda crazy!ย 
CaneWolf
Politicker
+12
Call me what you want, just sign the damn contract
I've had three different prospects tell me they've had kidney stones. There's gotta be something I'm doing that causes people to think I want to know that.
SleeplessInTheValley
Contributor
+2
Senior Account Executive
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
overheard_sales
Politicker
+6
CEO - Overheard_Sales
"Oh you're from *city*, I used to do coke on *intersection*" siiiiick
funcoupons
WR Officer
+11
Kahluapons
LOL He prob thought you were super impressed.ย 
OMG_It_has_a_watermark
Good Citizen
Head of Sales
It wasn't a prospect, I was doing a research call - but I shit you not, "sorry I've been out of touch, I just had groin surgery. I noticed something wasn't right and I had to go see a specialist" ....ย 

At this point in my career, I didn't know what to do. Mainly because I don't have balls and couldn't relate but also how do you come back from that? "Ugh, sorry bruh, you good?"ย 
funcoupons
WR Officer
+11
Kahluapons
Ur balls good bruh?

Hahaha, just leave it as "I had surgery." Please.ย 
paddy
Arsonist
+9
Account Executive
One time a prospect was telling me how he just bought boner pills recently. Weird dude
funcoupons
WR Officer
+11
Kahluapons
Lovely, I don't know how you would have gone on living without knowing that.ย 
paddy
Arsonist
+9
Account Executive
It certainly brought some color to my day
Patbate
Politicker
+6
Benefits Consultant
I went to a prospects office and the receptionist told me I was free to walk down to his office (his office was in the basement of the building). I walked down there and apparently his receptionist didnโ€™t let him know I was coming because when I got there he had his pants undone and he was frantically zipping them up and tucking his shirt back in once he saw me walk in lololol
funcoupons
WR Officer
+11
Kahluapons
LOL I really hope he was just adjusting his clothes...
Talesfromsales
Good Citizen
Account Manager
I was at a golf scramble and my group was a random last minute foursome so I did not know the three guys I was playing with. Two guys worked for the same company and shared a cart and I rode with the fourth guy. We were on hole 15 or 16 and somehow the dude Iโ€™ve been riding around with all day casually dropped heโ€™s in adult diapers all day due to a medical issue last week. ย I am now very, very good friends with the other two guys and have not played in that scramble without my own foursome since.ย 
funcoupons
WR Officer
+11
Kahluapons
What, you don't consider incontinence a polite topic to discuss with strangers?
SaaSguy
Politicker
+5
Account Executive
Cold called a prospect and he pretty much immediately aligned how our product offering (software) can help his company avoid big tech/liberals targeting his conservative company. Was odd and didn't make much sense, but deal closed.ย 
funcoupons
WR Officer
+11
Kahluapons
Haha, all that matters is that you got paid!
zacstein
Director of Partnerships
I had a prospect ask me if I was going to have jewish babies. Context: I'm obviously jewish (last name is Stein) and I was talking to the leader of a hebrew school in NYC
funcoupons
WR Officer
+11
Kahluapons
I mean, did she expect you to say "no I'm going to have Buddhist babies instead."
zacstein
Director of Partnerships
He expected me not to say sorry my wife and I are both not interested in religion.

Kinonez
Arsonist
+8
Team Lead
prospect was in a funeral but was intrested in the product, we talked for like 20 mins and I could hear people crying in the back
10
How do you deal with a client or prospect who wants to discuss politics?
Question
10
14
Meanest Thing You Have Ever Said To A Rude Prospect?
Question
41
I have told prospects off before
+98
DBook , ย  No_ty , ย  TheLaughingWolf ย  and 98 people voted
*Voting in this poll no longer yields commission.
5
What was the worst way a prospect told you no?
Discussion
10